Summa sidvyer

fredag 19 oktober 2012

Skinnställ

Jag måste bara skriva ut det här på bloggen, det är ju bara min åsikt, men jag tänkte dela det här med er.
(Jag är ju sjuk), så när jag låg och kollade på tv här om dagen med pappa såg jag något väldigt idiotiskt enligt mig. Vi kollade på något program om top tio "studpid tricks" eller vad det var, där dom visade videos på motorcykel stunt som gått snett. På just den här videon hade dem passagerare med på motorcykeln som gjorde vissa stunts och det var då en tjej som flög av, och den här tjejen hade inte fullt skinnställ på sig. (Min åsikt är att man får skylla sig själv helt och hållet om man väljer att inte ha på sin rätt utrustning.) De visades efterbilder på hur hennes rygg och mage såg ut efter att hon faktiskt blivit avkastad, nästan överkörd och fått väldigt stora bränn och rivmärken. Jag säger bara, ha på er rätt utrustning innan ni gör något allvarligt dumt. Ha hjälm och skinnställ om du åker motorcykel, eller ta konsekvenserna - som kan bli ditt liv. Jag vet att man ska ha cykelhjälm när man cyklar, även om man är över 15 och får cykla utan, men det är bara korkat att inte ha det bara för att de ska se coolt ut eller man tror att man kan cykla för det spelar ingen roll. Så cykla alltid med reflexväst, lampa bak och fram och hjälm när det är mörkt. 
Hoppas alla som tänker skaffa mc när dem blir vuxna tänker efter, för det är coolt att vara smart enligt mig. Vishet räcker längre. :) 
Oj vad långt det här blev, men jag hoppas iaf jag fick fram min åsikt. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar