Summa sidvyer

onsdag 5 februari 2014

Ätstörningar.

Min bror frågade mig förut är vi åt om jag börjat gå upp i vikt, och plötsligt hade hela familjen märkt det. Ja det har jag, alla förändras väl lite i tonåren men jag har förändrats ganska mycket tycker jag.
Nu när jag såg den här gamla bilden på mig kom jag ihåg hur tjock jag tyckte jag var då, att armarna var för mjuka, låren för tjocka och magen inte tillräckligt platt. Gömde mig väl lite i tjocktröjor ändå, eller hur? ;) Men jag vägde 56 kg här. Jag var inte i närheten av överviktig eller tjock. 


Idag får jag det praktiskt påpekat att jag "ser lite runt ut om ansiktet, har mulligare kinder". Ibland kunde min mamma säga till mig när jag var 9-12 år att jag "börjat få mage/bli rund om magen", så det har jag ju hört förr och är inget nytt. Har även blivit tillsagd  anonymt på ask att jag är överviktig och det inte är snyggt, att gymnaster brukar vara vältränade men att jag "antagligen bara sprudlar av kvinnliga hormoner...". Varför säger man så här till varandra? Titta på bilden under och tänk efter lite på det tycker jag.
mylittlethinsecret:

x


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar