Summa sidvyer

söndag 11 maj 2014

Iraq

Ser ni hur underbart det är? Hur fint? Hur kulturfyllt? 
Folk som tror att Mellanösternländer är bara grus och typ stenhus, wow think again!


Jag älskar hur min bästa väns familj är, vad de äter, hur de klär sig, hur de bor, jag tycker det är så himla spännande! Jag har faktiskt pratat med mina föräldrar om att få åka till Kurdiska Irak i sommar någon vecka och sedan bila med Parosh och hennes familj tillbaka till Sverige för att sedan vara med dem här i en månad eller så innan de åker hem till Erbil igen! Alltså den resan skulle verkligen vara mitt livs resa, något jag aldrig skulle glömma. Jag vill ju göra sånt här, upptäcka, resa, uppleva nya kulturer och religioner, det är så sjukt häftigt hur de accepterar mig som är så annorlunda men ändå inte, jag menar jag ser Parosh som en syster så för mig är vi lika, vi tänker väldigt lika och skrattar åt samma saker, vi är lika knäppa i huvudet och äter lika mycket haha. Ärligt talat har jag aldrig blivit så omfamnad av någon familj som av deras, jag blir så stolt över dem allihopa. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar